Thursday 13 January 2011

Masalah Mengajar Adik yang Tidak Mahu Diajar

Ceritanya macam ini pada hari ini saya mengajar adik saya,Muhamad Azard Faez,10 tahun, dia hari ini ada tuision.Jadi selepas tamatnya kelasnya saya pun menanyakan kerja apa yang diberikan oleh cikgunya.Dia memberitahu saya terdapat beberapa soalan matematik jadi saya pun menolongnya,apabila hendak mengajarnya dia membuat beberapa masalah seperti :

1. Bersikap sambil lewa.
2.Tidak menjawab apabila ditanyakan soalan.
3. Malas.
4.Tidak mahu menumpukkan perhatian.
5.Kurang ajar

Itulah beberapa masalah yang perlu saya tangani malam ini.Jadi kepada abang-abang sulung yang diluar sana yang ada adik seperti ini perlulah kita sabar dan meninggikan nada suara bila perlu.


Afif Faiq.......

1 comment:

  1. Yeah! Hidup Afif ... lagi satu jangan gaduh gaduh taw :)

    - Auntie Fairos -

    ReplyDelete